S z k o ł a  P o d s t a w o w a

w  M i r o c i n i e  D o l n y m

SZKOLA PODSTAWOWA  w  MIROCINIE  DOLNYM     tel.  (068) 388 14 24    e-mail :  spmd@wp.pl

Wydarzenia

Wycieczka do Szklarskiej Poręby

,,Jedni wolą morza i jeziora wody,

po całym świecie wożą samochody.

My zbieramy groszy parę,

trampki, plecak i gitarę, i...

W góry, nie z Orbisem, ale w góry..."

Słowa tej piosenki rozbrzmiewały w autokarze, którym 16 czerwca klasy II a i III a wraz ze swoimi wychowawczyniami i rodzicami wyruszyły na wycieczkę w Karkonosze do Szklarskiej Poręby. Po ponad dwugodzinnej jeździe grupa dotarła na miejsce i wszyscy udali się w kierunku wodospadu Szklarki. Idąc podziwialiśmy malownicze, skaliste góry i delektowaliśmy się świeżym, górskim powietrzem. Po krótkim odpoczynku przy szumiącym wodospadzie, udaliśmy się w dalszą wędrówkę i po 20 minutach dotarliśmy do Chaty Walońskiej. Tam poszukiwacze skarbów poddali nas próbie czterech żywiołów. Dzieci poznały historię i tradycję Walończyków oraz po zakuciu w dyby, musiały wykrzyczeć hasło KOCHAM NATURĘ, by otrzymać certyfikat potwierdzający otrzymanie I stopnia wtajemniczenia walońskiego. Nad prawidłowością zadań wykonywanych przez dzieci oprócz Walończyków czuwały wiedźmy, w które wcieliły się  nasze panie. Kolejną atrakcją wycieczki było zwiedzanie Muzeum Ziemi, gdzie podziwialiśmy przeróżne minerały. Następnie, kamiennym szlakiem, ruszyliśmy do wodospadu Kamieńczyka. Nie zabrakło również czasu na zakup pamiątek. Po zejściu z Kamieńczyka udaliśmy się  do McDonalda, skąd w drodze powrotnej mieliśmy jeszcze okazję podziwiać malownicze widoki otaczające potężną tamę na Bobrze w Pilchowicach.

Nieco zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do swoich domów.

Lubuska Szkoła Równych Szans

Od września 2008r. szkoła realizuje projekt ODKRYWAMY

LEPSZY ŚWIAT w ramach Lubuskiej Szkoły Równych Szans. Celem projektu jest zwiększenie dostępności uczniów do nowoczesnych systemów edukacyjnych...

Przeczytaj wiecej...

PROJEKT :

"Kalejdoskop łąki i lasu, czyli co o bioróżnorodności każdy uczeń wiedzieć powinien".

Programem zostało objętych 30 szkół podstawowych z terenu 3 województw: małopolskiego,lubuskiego i śląskiego.

Przeczytaj więcej...

PROJEKT :
"W drodze do lepszego świata"

W Szkole Podstawowej w Mirocinie Dolnym wdrożono program rozwojowy "Dotacje na projekty rozwojowe dla szkół w regionie lubuskim", który zapewnił uczniom możliwości wyrównania szans edukacyjnych i rozwijania zainteresowań poprzez realizację cyklu dodatkowych zajęć o różnorodnej tematyce. Przeczytaj więcej ...

Uczniowski Klub Sportowy
MIROTKA

Założony 3 grudnia 2001 roku, 21 grudnia 2001 został wpisany do ewidencji Uczniowskich Klubów Sportowych Powiatu Nowosolskiego przez Starostę Powiatowego na podstawie art. 7 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 18 stycznia 1996r. o Kulturze Fizycznej (Dz. U. Nr 25 poz. 113).